Thursday, August 27, 2009

Bila Bahasa Bertemu Ibunda


Ari tok aku terasa mok naip post pakei bahasa sarawak... toklah first entry aku bertutor sarawak... banyak juak benda nak di krepak aku pagi2 tok... so, sapa rasa nya sik paham tanyak2 lah k... hehe kelak aku explen panjang kit k tak orang...

Ari marek miak kelas kamek orang ada molah presentation... ada yang ngambik slide nak udah penah dipolah... berapa orang jak makei slide baru... aku pun tek makei slide baru, title nya 'nonverbal communication'... best lah present ari tok (walaupun Mr Bala lambat masuk)... enjoy jak kamek orang... wen put2 ati jak tetak bila Mr Bala nyebut "may i see your banana"... nang lain lah dipikr oleh miak ya... pa jaklah...

Aku balit dari kelas numpang Apek... As pun sama... berloyar lah kamek 3 lam keta kancil ya... tapi tengahari td nang panas gila.... sampei jak di umah, karen indah sikda... aduh, nang dugaan lah... tapi aku tek ilek jak berkaraoke pakei Laptop... sampei bateri LappyTor aku abis.... hehehe

Petang sikit aku kuar ngan Aji... agak semarak nun anta barang ngan adik nya si khatijah ya... dah sampei di semarak sia, nang lebat gila ujan.... nang lebur laur lah mek duak tek... ni nak molah, carry on jaklah... mun sik lalu melekat sia jak mek duak.... gikpun kamek duak nak meli tiket bas balit Perak minggu tok.... sejok sekali jak badan aku kenak ujan, sampei umah bergegar jak badan aku... dah lah aku baru bait demam...

Kas ya kamek duak bersungkei, makan nasik ngan lauk nak dibeli si Aji ya di semarak tek (sempat juak shopping kat bazar time ujan, pa jaklah)... kas abis sungkei... kamek pegi Pudu nak meli tiket segal tiket bas transnasional tek abis... balit makei bus konsortium mek duak klak.... dah balit dari Pudu, aku nang kepak gilak, terus tido... baruk jak bangun kul 2 tek... nunggu nak bermasak pakei sahur klak....

Ya rabbi, sik sabar sa mok balit kowh... rinduk lalu jak aku ngan Sibu.... tapi sekpa, ada seminggu lebih jak gik huhuhu kas ya nait belon balit umah hehehehe

p/s: ada paham ka?? hheheehe

No comments:

TenTanG Aku

My photo
I declare myself as an Observer; I love to watch the 'actor' in the real world... Their characters obviously different from one to another... Then I usually questioning myself, do I look like just like them? Maybe I just can't fit to voice what I feel inside, but this is the place where my fingers start to dance (variety dance styles), dance with the musics created by my mind... if I can't reach the stars above us, just let the stars shinning in my page... Here I am a 'lasykar', fight for myself...

ViSiT ViA Da LiNe