Sunday, December 11, 2011

Ombak Rindu

Assalamualaikum…

Ya, mungkin aku telah bertindak kejam. Tapi inilah hakikatnya, aku mau skip story hahaha sebab ini kisah paling latest! Aku dah tengok


Ombak Rindu!

Hoyeah!!!! Mana x happy, dari awal aku tengok trailer dia dulu aku dh excited. Walaupun pada mulanya macam xyakin sangat Maya Karin mampu bawak watak Izzah. Tapi seminggu tayangan beribu riban komen positif aku dengar (exaggerate sangat). Memang kecewa sangat bila time nak beli tiket tuh asyik sold out jer. Darn!! Ingatkan dah seminggu, oklah kot tapi masih Box Office! Semalam aku tengok midnight, Kul 10 tepacak pergi beli tiket (tu pun tinggal 3 baris hadapan jer lagi… ayarkkk). Xper, janji tengok.

Komen aku pulak; jalan cerita aku xleh nak komen sebab aku sedia maklum (dah baca novel pun). Garapan filem tu memang menarik, Thanks to Aaron sebab pandai pegang watak Haris (very touching). Mula2 aku pelik nape ada org bagi 3.5 bintang jer (out of 5 stars) untuk filem ni, padahal melambak orang puji. Bila aku sendiri dah tengok, baru aku tau sebabnya. Bagi yang dah baca novel ni, depa mesti rasa ‘nak lebih lagi’. Bagi aku pulak, kalo takat camtuh pun kok dah. Nanti, kalo lebih2 lari sangat jalan cerita. Aku bagi EMPAT bintang yer.

So bagi yang belum tengok tuh, silakanlah tengok. Jangan percaya ulasan aku ni, saksikan sendiri hehehe Bila lagi nak tengok filem melayu kat panggung? *first time aku dengar orang tepuk tangan dalam panggung lepas movie abis... SALUTE!!!

Untuk synopsis cerita sila lawat link wiki yer…

p/s: Part yang aku xleh tahan sebak, time Haris berbicara ngan Izzah kat bilik waktu doa selamat Pak Dollah ngn Mak Jah

No comments:

TenTanG Aku

My photo
I declare myself as an Observer; I love to watch the 'actor' in the real world... Their characters obviously different from one to another... Then I usually questioning myself, do I look like just like them? Maybe I just can't fit to voice what I feel inside, but this is the place where my fingers start to dance (variety dance styles), dance with the musics created by my mind... if I can't reach the stars above us, just let the stars shinning in my page... Here I am a 'lasykar', fight for myself...

ViSiT ViA Da LiNe