Thursday, December 15, 2011

Ko Pandai Masak




Assalamualaikum….


Apa yang bestnyer pasal memasak??? Sila jawab?? Penat dowh hahaa tapi itulah kepuasan sebenar. Aku reti memasak ker? Mestilah pandai (percaya x??). Okeyh2 ni bukan nak cerita pasal aku pandai masak ke tak, ini pasal memasak di rumah.

Bagi yang hidup bujang, semestinya alternative lain untuk makan selain kedai makan adalah memasak. Ada orang kata, yang memasak di rumah itu rajin (tapi bagi aku, sebenarnya malas nak keluar rumah). Jika memasak di rumah, selagi yang ada kat dapur, dalam peti sejuk, cabinet makanan etc, masak jer. Tapi kalo kat kedai dah fix dah makanan (goreng, berlauk dan sebagainya). Tapi adakah memenuhi kehendak anda??? Xcukup masin lah, terlebih gula lah macam2.

That’s why aku suka masak kat umah dan masak untuk diri sendiri (serius xsuka masak untuk org lain). Bila aku masak, selagi ada rempah yang kat dapur, aku main baling jer. Rasa masakan pula ikut suka, kalu kurang rasa tambah lah perisa, kalau sedap Alhamdulillah (“pandai jugak aku masak” keh3).

Aku xsuka org dok perati aku masak, banyak sangat komennya. Ko sendiri masak sudeyhhh. Dan aku juga xsuka orang duk merungut time makan, kurang sedap ler apa la…. (bersyukurlah dengan apa yang ada daripada xdapat nak jamah langsung).

Dan….. ****okeyh idea dah ilang… sekian……………

Pucuk Ubi Masak Lemak :)

Time paling malas aku masak

Burger Telor & Burger Daging

Kacang Buncis Tumis

Sardin Masak Kicap

Nasi Goreng Tom Yam

p/s: apsal tiap kali aku masak kat umah ni, mesti x abis?? (oo ok xsedap)

No comments:

TenTanG Aku

My photo
I declare myself as an Observer; I love to watch the 'actor' in the real world... Their characters obviously different from one to another... Then I usually questioning myself, do I look like just like them? Maybe I just can't fit to voice what I feel inside, but this is the place where my fingers start to dance (variety dance styles), dance with the musics created by my mind... if I can't reach the stars above us, just let the stars shinning in my page... Here I am a 'lasykar', fight for myself...

ViSiT ViA Da LiNe