Monday, December 5, 2011

Menjenguk Hang Tuah

As-salam….

Baru terasa nak update (hampeh punya pemalas)… dah lepas dah pun baru aku sibuk2 nak update. Kali ni nak berceloteh sikit (sedikit saja ye) pasal trip family aku ke Bandaraya Bersejarah.

Plan asalnya nak pergi Genting, tapi aku tanya lah family aku, sure ker nak pergi Genting, kalo takat nak naik atas tu jer tanpa main permainan kat atas tu cam rugi jer, baik pergi tempat lain. So abang aku pun came up with idea lain; pergi ke Melaka. Bersungguh abang aku cari maklumat pasal Melaka.

So bermulalah ekspedisi kami anak beranak Ke Negeri Hang Tuah. Jam 7 pagi dah berangkat dari rumah, tunggu bas RapidKL dan menuju terus ke STAR LRT (Stesen Bandaraya). Dari situ kami memilih untuk berhenti kat kat TBS. Mula2 abang aku kata naik bas Transnational, then aku survey bas lain in case ada yang lebih murah & lebih awal. Aku pun dengan rajinnya bertanya (padahal aku ni jenis berat mulut) dengan ticketing officer; Shazuwan (hahaha glemer lah ko pas ni). Dia pun bagi cadangan untuk naik bas Metrobus (bukan bas metro yg kaler biru tuh) dan berangkat paling awal jam 9.30 (which is 5 minutes to depart). So, kami pilih untuk naik bus tu sebab xnak bazir masa (geram sebab dia salah spelled nama aku ceh).

Melaka Sentral (Gambar sat promot)

Perjalanan yang dijangka 2 jam tapi kami sampai ½ jam lebih awal di Melaka Sentral. After that kami pun mencari bas nak ke Ayer Keroh (Thanks to Izzat Jambu for giving such info about the buses). Jumpa je bas, terus naik tanpa buang masa (masa itu emas intan payung yer). Jeng3 Kami telah sampai ke Zoo Negara Melaka!!!!!!!!!!!! So let’s the Pictures Begin!!!!!

Takde Keje

Abah aku dah macam nak nyanyi lagu Negaraku plak

Lepas puas berkenalan ngn menate2 semua ni, kami pun tunggu bas untuk balik ke Melaka Sentral. Sampai ke sana kami carik bas ke Banda Hilir (rugilah pergi Melaka kalau xsinggah kat sini). Sama seperti tadi, jumpa bas terus naik & shoot to Banda Hilir. Pusing2 Banda Hilir dan inilah hasilnya!!!!!

Kincir Air ( apa ntah nama penuh lupe)

Bergambar sambil bawak beg plastik kwang3

Muzium Setem Melaka

A Famosa

Photo Frame :)

Kereta Lembu

Layannnnn

Kapal Portugis (kot? hahaha)

Gosh, pretty tired plus the sunburn, kami balik semula ke KL (dipendekkan cerita yer hahahaha). Thanks Melaka!!!

No comments:

TenTanG Aku

My photo
I declare myself as an Observer; I love to watch the 'actor' in the real world... Their characters obviously different from one to another... Then I usually questioning myself, do I look like just like them? Maybe I just can't fit to voice what I feel inside, but this is the place where my fingers start to dance (variety dance styles), dance with the musics created by my mind... if I can't reach the stars above us, just let the stars shinning in my page... Here I am a 'lasykar', fight for myself...

ViSiT ViA Da LiNe