Wednesday, November 30, 2011

Hari Raya AidilAdha


Sorotan kali ni simple jer.. Berkenaan dengan Hari Raya Aidiladha (walaupun dah lepas, aku tetap nak story jugak) hahahaha

Tahun pertama aku duk KL ni, aku beraya sorang2 je, lepas solat raya jer aku terus tdo, pening kepala. Xde mood nak raya, maybe first time beraya di perantauan. Tahun kedua oklah sedikit, sebab adik aku dah ada kat KL. Pengalaman yang lucu gak, story tu aku ada post kat ---> sini Tahun ketiga plak stil bersama dengan adik aku, tapi tahun ni kitaorang beraya kat rumah member2 aku. Dari tengahari sampai ke malam kitaorang lepak sana. Best lah jugak.


Dan tahun keempat! Family aku nak datang beraya rumah kitaorang (maklumlah dah sewa sendiri, so selesa sikit). Depa datang malam raya, walaupun xsemua dating tapi cukuplah meriahnya. Yang dating, Ayahanda, Kakak no 2 (K.Yah), Abg no 6 (Alang) ngan kakak no 8 (Ateh). So kita orang buat lah persiapan ala kadar jer. Alang dah buat kek siap2 dari kampong. Malam tuh kita orang buat Kelupis, Ketupat, Satay & Kuah Kacang.

Ketupat pulut yang aku buat (comel cam aku hahaha)

Kek Pilih Kasih (abg aku buat)

Seperti biasa, aku lah yang paling lama bersengkang mata. Yang lain aku biarkan berehat, maklumlah penat travel xhabis lagi. Yang aku tahu, bangun pagi diaorang dah bersiap guna baju raya. Lepas makan2 pagi tuh, kita orang contact ahli keluarga yang lain kat kampong melalui video skype hahaha (dah moden lah katakan…. Meriah sangat, tengok wajah anak2 buah semua…

Next is Picture time!!!!!!!!!!




No comments:

TenTanG Aku

My photo
I declare myself as an Observer; I love to watch the 'actor' in the real world... Their characters obviously different from one to another... Then I usually questioning myself, do I look like just like them? Maybe I just can't fit to voice what I feel inside, but this is the place where my fingers start to dance (variety dance styles), dance with the musics created by my mind... if I can't reach the stars above us, just let the stars shinning in my page... Here I am a 'lasykar', fight for myself...

ViSiT ViA Da LiNe