Monday, June 8, 2009

Allergic Kot???


akhirnya aku gah kan jugak diri untuk ke hospital... mana tahan tiap2 malam mata bengkak.... merah kat muka tak hilang2... dah macam pakai blusher pulak.... kat badan, dah banyak corak pokadot kaler merah... entah apa benda yang attack aku ni... aku pun tak tahu... aku buat rumusan, skin allergies (wah, boleh jadi doktor aku ni)....

aku ni manusia yang tak suka pergi hospital atau klinik.... entahlah tak tau kenapa... maybe sebab aku ni penakut kot... paling aku tak suka; JARUM... i hate that thing... sebab tu sampai sekarang aku tak tau darah aku jenis apa (ooopppsss kantoi) hehee..... kedua; hospital tak best siot, tengok muka orang dalam tu, stress beb! boleh terpengaruh kalau iman tak kuat... wakaka nak pergi klinik pulak mahal nak mampus.... minimum duit yang kena ada dalam poket rm30... kalau tak, berangan je lah nak pergi klinik buat pemeriksaan... tapi ada gak best nya pergi hospital.... boleh cuci mata hehe terus baik takyah nak amik ubat haha....

okay back to my story again.... since that I don't like 'visit' hospital, then how am i suppose to know the procedure... jeng3.... cuak jugak aku tak tau hala tuju.... tapi orang kata segan tanya sesat jalan... so, aku tak sesat sebab aku sempat bertanya huhuu so aku mendaftarkan diri kat bahagian pendaftaran pesakit luar(kenapa pesakit luar ek??).... lepas tuh kena tunggu giliran kat area B... aku kena meet doktor kat bilik 27... masih lama lagi.... tapi sebab lama sangat tunggu, hilang pulak nervous aku....agak 2 jam lah aku duduk menunggu.... sampai jer giliran aku, jeng3... buat muka selamba lah konon nya (padahal nervous tahap cipan).... kat dalam bilik konsultansi tu, nurse tanya lah aku sakit apa (macam lah aku tau)... aku dengan badak punya selamba cakap lah allergic.... pas tu doktor tanya lagi aku sakit apa, aiyoh kalau aku tau, aku tak datang sini kot... jawapan yang sama dari aku 'allergic'....... pas tu dia tulis something and then suruh aku ambik ubat.... daaaaa macam tu jer ker? apa sakit aku?? memang misteri tol penyakit aku ni.... sampai doktor tak berani nak cakap.... harap2 bukan h1n1.....kwang3

No comments:

TenTanG Aku

My photo
I declare myself as an Observer; I love to watch the 'actor' in the real world... Their characters obviously different from one to another... Then I usually questioning myself, do I look like just like them? Maybe I just can't fit to voice what I feel inside, but this is the place where my fingers start to dance (variety dance styles), dance with the musics created by my mind... if I can't reach the stars above us, just let the stars shinning in my page... Here I am a 'lasykar', fight for myself...

ViSiT ViA Da LiNe