Monday, February 23, 2009

Student Corner [2]

Hari ke16 (22 Feb) student corner dibuka... of coz ada pembaruan yg kita buat... agak byk jugak lah... menu pun kitaorg ada tambah... bukan ni fokus utama aku for the blog.... nak dijadikan cerita kalaulah kita put ourselves in someone else's shoe.... hurmmmm

selama ni aku dok pegi kdai makan org je kan... kdg2 komen sedap, dan kdg2 tu langsung xsedap.... apa pulak yang akan jadi bila org dtg kdai makan aku?? mesti ada komen baeeeekkkkk punyeeee dan ada plak yg "oklah tuh..." atau "ni nasi ayam ke, beras ayam?"....dan bila aku jadi 'waiter', its a bit difficult for me to answer dis question; "apa yg sedap?" err bukankah lain org lain citarasa? agak payah nak jumpe yg sekepala 'taste' dia.... so what do i do n say??? "sy xbley nak ckp which one yg sdap, but i can suggest the favorite dish yg org slalu order"... (tricky answer kan....) y? bcoz klu dia ckp xsdap, knapa org lain order??? huhuhuu

tapi aku dah biasa dah dengan komen2 org, walau sepedas mana sekalipun, aku tetap trima... kdg2 je mkn hati hehhehe kjap je lah.... wat per nak risau memanjang, br lg dlm bisnes, so byk benda nak kena blaja.... paling worst experience aku; sorg customer dgn lantang ckp, "ni ice lemon tea ke air limau, xmanis langsung...." errr time tu agak geram jugak aku, rasa nak tumbuk je mamat tuh... memang bajet hebat gile dia depan awek dia.... tp aku bley sabar lagi... so modified air dia, tambah lg BYK gula... (aku takut sgt sebab bukan mcm buat ice lemon tea dah, mcm wat gula plak... manis sgt bai) tapi bley plak dia ckp sedap... ui... memang xbley blah.... org lain pun pnah gak komen tapi diam2 sudey.... mamat ni seolah2 ni nk bgtau satu kdai.... kwn2 dia ok je minum air yg aku buat... memang saja nak cr mistake org tul....

masalah aku skang ni xcukup tpt duduk untuk customer.... so, kami knfirm akan lost customer klu tmpat penoh... hmmm nak wat camner, sebulan pun xsampai lagi nih....Insya Allah bulan depan tambah meja kot.... ckit2 r... (ala- ala diner dash lah).... pas tuh 2 ari lepas encik Saleh (lect aku untuk subjek professional selling) dtg ke kedai dengan cara yg tak diduga.... mula2 dia hantar wife dia kat kdai kita org.... wife dia pulak bijak menyusun kata dengan lontaran soklan yg berjaya melindungi identitinya.... tanya pasal bisnes camner lah, ada niat nak xtend bisnes ker, korang ni adik beradik ker, dan byk lagilah soklan dia.... pas tuh hujan pun turun rintik2... tak d prasan oleh kami, sebab asyik sebok buat keja, en saleh dtg ke arah wife nya membawa payung sambil tersenyum.... Ina prasan trus lari ke tempat aku malu... ish3... suma terkejut en saleh ada kat situ....ada2 jer encik tuh... katanya memang dah pakat ngan wife dari awal2.... tahniah lah kepada wife encik saleh... lakonan yg berkesan.....

dan ada satu lagi pengalaman best aku.... 3 ari lepas, klu xsilap aku.... ada org memerhati gerak laku aku.... aku rasa dia minat kat aku kot hahhahaha bukan aku perasan diri best, tapi dia dok perati aku berkali2.... tp bila aku balas balik, dia tgk tmpat lain plak.... klu btol kiraan aku, lbey dari sepuluh kali dia perati aku.... untuk kepastian, klu btol dia suka aku dia akan tgk aku lagi b4 dia balik... n guess what?? sangkaan aku btol!!! hahahha siap tersenyum pulak tuh... hahhaha tak sabar nak 2gu dia dtg lagi.... kali ni knfirm aku bg no fon kat dia hahhahaha

Ira plak dah 3 hari berturut2 buat char kuey teow mgantikan keyrol yg balik penang ari khamis lepas.... dia frust sebab api xnaik hehehhe nasib ler amatur lagi... hahahhaa plus dia jgak lah chef untuk nasi goreng..... yana plak balik n.9 sabtu lepas.... smpi pg isnin ni.... nextweek aku ngan ina plak yg xde... masing2 balk kpg.... hm... byk nya cuti... oppss terlupak plak, kami dh ada official apron hahahahaha kaler maroon... jauh import, dr sarawak kakak aku buat sendiri... thanks sis Aziah!!!!!!!!!! luv u......

No comments:

TenTanG Aku

My photo
I declare myself as an Observer; I love to watch the 'actor' in the real world... Their characters obviously different from one to another... Then I usually questioning myself, do I look like just like them? Maybe I just can't fit to voice what I feel inside, but this is the place where my fingers start to dance (variety dance styles), dance with the musics created by my mind... if I can't reach the stars above us, just let the stars shinning in my page... Here I am a 'lasykar', fight for myself...

ViSiT ViA Da LiNe