Sunday, February 15, 2009

Crazy For NOTHING

Hmmm aku memang suka online gak, but still aku bukan sorang yang fanatik untuk online for 24 7... crazy about games, still aku suka gak main games, tapi just like online, not as games maniac.... guess what am I trying to say here, keburukan yang aku nampak pada dua benda ni kalau dah ketagih.... example aku ambil orang terdekat aku jer (kalau dia terbaca, sori kalau tersinggung, but it's true man..)

Here goes, I know this person; Ali bukan nama sebenar somewhere in october 2008 (if i'm not mistaken lah...) at first dia ni ok, walau agak banyak bercakap jugak... i believe he can't stop talking kot.... second day aku ajak dia pegi lepak cc untuk online since dia cakap dia kaki online gak... maka dengan itu berceritalah ali dari a to z pengalaman online dia.... the most i remember up until today, dia cakap dia dah main online games i.e knight online for 6 years.... from 'noob' sampai lah jadi terer... hehehe dia cakaplah.... next thing he found out that aku pun kaki games jugak, yup aku mengaku tapi tapi bukan games yang sama (aku main Jin online jer...) games online yang lain aku tak pernah main pun such as cabal etc.

That nite, he also told me a story about his 'high school musical' story hehehe tak ada kaitan dengan music actually... ali ni bukan main rancak bercerita tentang 'kehebatan' dia zaman sekolah dulu2... errr nak kata percaya pun agak susah (percaya je lah, amik hati lah katakan...) tentang betapa dia dikenali time sekolah dulu.... (ok2 aku paham ko ni budak tersohor).... agak mengalir jugak cerita si ali ni... kadang2 naik bosan aku dengar... but that is the last time i spent my time to listen to him..... fuhhhh tak tahan beb.... asyik dia yang rasa 'cambest' hahahahaha

hari makin hari, aku dah makin tak boleh bla dengan mamat sekor ni, masuk air kot... (aku baru je tau word 'masuk air' ni hehehhe) yup, semua orang buat dosa, coz ain't nobody perfect... tapi yang aku pelik why should we proud dengan dosa2 yang pernah dilakukan.... i just can't understand it... fine for me dia cakap dia smoking, aku dulu pun pernah gak smoke... pas tuh bole dia ngaku yang dia selalu gak minum arak.... uiksss biar benar mamat ni.... tambah lagi hebat, dia cakap dia memang selalu jugak main dengan budak perempuan.... Masya Allah... kalau dah buat dosa, kenapa nak gembar gemburkan.... dah siap bajet aku ni sekepala dengan dia... (kalau bab merokok aku ngaku pernah buat) yang lain tu mintak jauh....(kalau aku buat pun diam2 sudah, biar aku dengan Tuhan jer tahu...)

Paling aku sakit hati bila dia bawa perempuan masuk bilik aku.... shit man!!! memang bukan budak baik sangat, solat pun kadang2 aku tak buat... but at least i try to change.... tapi ali?? lagi menyakitkan bila dia selalu beli arak and minum kat dalam bilik.... oh come on, ingat bilik aku ni bar ke?? dah selalu memekak kat dalam bilik, apa kau ingat kau sorang je ada speaker?? adakah patut buat confession, bestfren dia adalah liquor n cigar... peneman tatkala sedih... frust sikit minum arak.... pas tuh perangai tak betol... budak umah yang pandai minum pun tak ada yang mengada2 macam tuh....

next up cerita pasal game pulak.... kat umah aku (umah sewa) semua penghuni boleh kata pandai main dota (Defend of Tower Ancient- warcraft)... beza cuma pada tahap skill kita orang je... ali ni pulak baru je berjinak2 nak main, konon nak join the group lah kan.... dan kami pulak said, why not? tapi agak pelik aku tengok bebudak ni, macam tak suka je ali ni main.... adakah sebab tak hebat?? hehehe tak tau, bukan aku cakap dorang yang cakap.... sebab kadang2 bila dia main game ni tak pakai otak, main 'redah jerrrrr'.... mati character padan muka....

sampai satu saat umah kita orang dipasang internet... aiyoh bingung sudah aku... worst thing has finally occured.... bukan aku taknak... just worried pasal bil letrik yang bakal melambung nanti.... pas tuh budak2 umah nanti mest makin berkurang.... makin besar lah beban kewangan... kita orang suma study lagi... aiyoh.... bila dah ada internet, maka pelbagai 'aktiviti' boleh terjadi.... ali ni pulak sebok jer promote dengan bebudak umah pasal knight online dia.... mula2 si jamel dengan latep berminat jugak (bukan nama sebenar hehehehe)... tapi last2 give up, sebab boring sangat... hanaya ali sorang jer fanatik dengan game tuh...

dari saat tu, dia mula menyendiri dalam bilik, main game online, download cerita dan online.... jarang jugak keluar umah.... sampai tak pergi kelas pun ada.... bukan aku nak bebel.... tapi dia main internet lama tahap gaban.... pernah sampai 2 hari tanpa henti (i mean komputer tak off)... yang paling aku tak tahan, dia boleh set kat game tu main sendiri pas tuh dia pulak tido.... "encik ali, lupakah awak itu laptop saya?? kalau melatop awak mau ganti ka???"

Insaflah wei.... sampai bila ko harus dibenci.... aku mungkin boleh tahan, tapi bebudak umah? sekarang pun dorang dah start pulaukan kan kau.... next time bukan pulau, jadi laut terus, tak nampak apa dah....

pics by pegasus photgraphic, iwamotos photos, blog de kenny, cda....

2 comments:

Tommy Alanzo said...

wah teruk2 housemate aku, teruk lagi housemate kamu! hwa3
susah kan kalau dpt org yg mcm toyol! toyol pon bagus lagi sb tahu apa nak buat! huh!

Lasykar Langit dan Bumi said...

kno never mind... nak aku nasihat, dah besar pjg... perangai mcm budak2... penin kpla aku... xmyumbang langsung ke arah keharmonian rumahsewa.. huhuhu

TenTanG Aku

My photo
I declare myself as an Observer; I love to watch the 'actor' in the real world... Their characters obviously different from one to another... Then I usually questioning myself, do I look like just like them? Maybe I just can't fit to voice what I feel inside, but this is the place where my fingers start to dance (variety dance styles), dance with the musics created by my mind... if I can't reach the stars above us, just let the stars shinning in my page... Here I am a 'lasykar', fight for myself...

ViSiT ViA Da LiNe