Wednesday, February 11, 2009

Aku Rindu Benar Padamu


Today, aku buka profile friendster aku... entah kenapa jari jemari aku tergerak nak cek balik semua list name sahabat aku... whether the account still exist or not, i just don't know... what i know, i miss every single moment with my friends...

Terhenti aku pada satu profile.... new added picture.... once to be my closest friend, my BFF... itu dulu... saat aku masih belajar bersama nya... walaupun tak sama bidang, still we can communicate well with each other... i can sense if a problem occured... tapi aku kadang2 agak childish... mungkin jua meluka hatinya... setahun setengah menyaksikan aku bersama mencipta kenangan bersamanya.... dia berlalu pergi kerana aku gagal meyakini kemampuannya... kami terpisah jauh, namun ku yakin takkan rapuh perhubungan ini... yang kami cipta saat manis dan saat duka....

cuaca tak sentiasa cerah, sedikit terasa dengan tindakannya... apa erti sahabat jika aku the last one to know... di kiri kananku bertanya pasal dirinya... kononnya aku lah teman rapatnya.... agak malu untuk mengatakan aku tidak tahu.... tapi aku gembira saat ku dengara dia kembali berjuang, meraih keyakinan yang pernah padam suatu ketika dulu....

beransur tahun berlalu... tiada khabar darinya, bukan mengharap..... tapi aku terkilan, sekalipun sibuk mana pun... takkan jari jemari terlalu penat menghantar mesej padaku.... aku sabar, apa salah jika aku yang cuba menyambung hubungan ini... hampa.... mesej tak berbalas, panggilan tak berjawab.... bukan sekali ku mencuba, tapi entah berapa ku pun dah tak pasti....

Sudah hampir setahun setengah kami tidak berhubungan... ke mana agaknya dia... melalui friendsternya aku tahu serba sedikit perkembangannya... aku pernah nekad untuk mencarinya di kampung halamannya... suatu hari nanti.... tapi terkadang terasa tawar hati bila orang dah membuang begitu jauh... perlukah aku mencari lagi? aku pun tak pasti.... yang aku pasti, tatkala melihat gambarnya, aku benar2 rindu... i really miss you... damn miss you... rindukan perbualan kita... gelak tawa.... mungkin kah...


sekalipun kini aku mampu mengorak hanya berapa langkah mengekorinya..... tapi terfikir aku, mungkin benar dia sememangnya berniat menjauhkan diri dari aku... aku rela... tapi sekurang2nya beri aku sebab mengapa? jangan biar aku tergantung tak bertali.... aku mesti berjumpa dirinya, walau untuk terakhirnya......
*pictures by angiebaby1266, almost nomad, thiago lopez, downtown picture

No comments:

TenTanG Aku

My photo
I declare myself as an Observer; I love to watch the 'actor' in the real world... Their characters obviously different from one to another... Then I usually questioning myself, do I look like just like them? Maybe I just can't fit to voice what I feel inside, but this is the place where my fingers start to dance (variety dance styles), dance with the musics created by my mind... if I can't reach the stars above us, just let the stars shinning in my page... Here I am a 'lasykar', fight for myself...

ViSiT ViA Da LiNe