Thursday, February 26, 2009

Antara Pedih dan Manis....

Semalam aku agak girang, maklumlah nak balik ke kampung halaman.... Balik ke Sarawak Yea!!!! tujuan ku hanya untuk pergi temuduga SPA... ada dua plak tu, Alhamdulillah.... so tepat pukul dua petang, aku minta tolong Din menghantar ku ke LCCT Airport.... berbekalkan terik mentari, kami membelah highway dengan sabar.... nak dijadikan cerita, 10 minit sebelum sampai ke terminal airport.... tayar motosikal (bhagian blakang) meletop secara tiba2... dan kesudahannya apa lagi kalau bukan accident.... terpelanting kami berdua di tengah2 jalan.... mujur tiada kenderaan yang lalu lalang pada saat tu... tiada yang parah atau patah... cuma 'scratch' dari siku sampai pergelangan tangan ajer..... pedih masih terasa lebih2 lagi dibakar mentari.... hah.. mula cuak aku takut terlepas flight.... kejadian berlaku sekitar 3 petang, flight aku pulak pukul 4.20.... takkan cancel plak kot....sedaya upaya aku menahan teksi.... Alhamdulillah, ada sebuah teksi sudi berhenti di bahu jalan.... thanks encik khaled.... sempat aku berkejar ke balai perlepasan.... dalam airplane aku hanya mampu menahan kesakitan.... sesudah sampai ke terminal airport kuching... aku menunggu plak bayang abang aku dan familinya.... sampai saja mereka, aku terus meminta untuk dihantar ke terminal bas... aku harus segera tiba ke kampung halaman ku; sibu..... tepat 7.30malam, aku berangkat pulang ke sibu... betapa aku derita menanggung sakit di dalam bas... menahan kepedihan yang teramat.... sabar aje lah... 2.30 pagi aku tiba di terminal bas sibu... aku menunggu kehadiran abang ku untuk membawaku ke rumah kesayanganku.... aku jadi terharu bila kesemua yang ada pada pagi itu, memberi perhatian sepenuhnya ke atas ku... luka ku di sapu ubat, di beri aku makan nasi dan ubat penahan sakit.... terima kasih kalian.... kalian lah tunjang hidupku.... ternyata hidup ini penuh suka dan duka, dan pasti belum pernah berakhir lagi....

No comments:

TenTanG Aku

My photo
I declare myself as an Observer; I love to watch the 'actor' in the real world... Their characters obviously different from one to another... Then I usually questioning myself, do I look like just like them? Maybe I just can't fit to voice what I feel inside, but this is the place where my fingers start to dance (variety dance styles), dance with the musics created by my mind... if I can't reach the stars above us, just let the stars shinning in my page... Here I am a 'lasykar', fight for myself...

ViSiT ViA Da LiNe