Sunday, July 22, 2012

Rohingya Muslim Di Myanmar

Assalamualaikum...

Mungkin aku terlambat tahu akan berita ini, memang khilaf aku sebagai manusia biasa. Namun tidak terlambat untuk aku memanjat doa kepada Allah untu memelihara saudara Islam ku di Myanmar.

Saudara2 ku ini ditindas telah sekian lama oleh fanatik budhist di sana. Sudah terlalu ramai yang menjadi mangsa kekejaman puak fanatik ini. Malah terlalu lama perkara ini berleluasa. Mana perginya badan2 yg bertanggungjawab ke atas kekejaman ini?


Menatap gambar jenazah pun aku tidak sanggup apatah untuk mengupload nya di ruangan ini. Aku tak punya daya untuk berjuang di san. Aku hanya mampu berdoa dari sini dan menyampaikan pada kalian (yg membaca blog aku ni) untuk turut sama menadah doa kepadaNYA, agar dipermudahkan hidup saudara Islam kita di Myanmar.

Di sini aku sertakan link2 mengenai berita saudra kita:

UNO, OIC asked to act against Burmese Muslims’ genocide
Repression of Myanmar Muslims amid Media Blackout
Iran urges UN to stop massacre of Muslims in Myanmar
IKhwan Muslimin Dan Mufti Mesir Seru Umat Islam Lindungi Muslim Myanmar

**daripada Abu Darda’ RA, Rasulullah SAW bersabda maksudnya : “Doa seorang muslim kepada saudara muslimnya secara ghaib (tanpa pengetahuan saudaranya) adalah mustajab (diterima), di sisi kepalanya malaikat yang diutus Allah setiap kali dia mendoakan saudara muslimnya dengan doa yang baik, dan berkatalah malaikat itu, amin!, engkau juga beroleh manfaat yang sama.” (Riwayat Muslim).

3 comments:

Anonymous said...

ni pn baru tau baca dalam fb online sharing status.... semoga kurangkan penindasan...kita mampu berdoa jer

Lasykar Langit dan Bumi said...

yup betul tu, doa kita hulurkan sesama Islam... Moga Allah melindungi mereka

Anonymous said...

What a very informative site, I have found alot of very useful information here and still have a lot more to read. Thank you very much for the time and effort you have put in....

TenTanG Aku

My photo
I declare myself as an Observer; I love to watch the 'actor' in the real world... Their characters obviously different from one to another... Then I usually questioning myself, do I look like just like them? Maybe I just can't fit to voice what I feel inside, but this is the place where my fingers start to dance (variety dance styles), dance with the musics created by my mind... if I can't reach the stars above us, just let the stars shinning in my page... Here I am a 'lasykar', fight for myself...

ViSiT ViA Da LiNe