Sunday, July 22, 2012

Sungkei

Assalamualaikum..........

Hari ni just nak update pasal berbuka puasa atau bahasa Sarawaknya; Sungkei :) dan seperti yang aku bagitau pada post yang lepas, setelah 4 tahun berpuasa di perantauan akhirnya aku tahun ini memulakan puasa bersama keluarga.

Tak terasa langsung penat berpuasa, mungkin sebab betapa excited nya aku hahahaha hari ni aku xde keja sangat, cuma menemani kakak aku untuk beli bahan basah dan mentah untuk berbuka nanti. Petang sebelum nak berbuka tu, aku bersedekah sikit dengan budak2 yang lalu lalang depan rumah aku dengan kuih Apam hehehe


3 minit sebelum azan berkumandang, kami dah berkumpul keliling meja makan yer. Ada abah, k. Yah, Ateh, Yak, Udak dan pastinya AKU... dan hidangan hari pertama berbuka pasti meriah sikit hehehe


Hidangan berbuka tadi ada Bubur Pedas (menu wajib bulan puasa), ada Kurma, Karipap, Piza Malaysia haha, Vadei (ye ker vadei??) Kari Daging (menu sahur pagi semalam haha) dan nasi putih. Air pulak Air Asamboi dan Air Jagung (Air teh panas hidang kemduian aduyai)....


p/s: Selamat Berpuasa

No comments:

TenTanG Aku

My photo
I declare myself as an Observer; I love to watch the 'actor' in the real world... Their characters obviously different from one to another... Then I usually questioning myself, do I look like just like them? Maybe I just can't fit to voice what I feel inside, but this is the place where my fingers start to dance (variety dance styles), dance with the musics created by my mind... if I can't reach the stars above us, just let the stars shinning in my page... Here I am a 'lasykar', fight for myself...

ViSiT ViA Da LiNe