Thursday, October 28, 2010

Begini Kisahnya...


Begini kisahnya...

Dulu dia ni sangat bersungguh ajak aku duk sekali dengan dia. Aku bagitau, boleh jer tapi aku sewa bilik tu nanti dengan adik aku sekali. Aku rasa dia desperate sangat nak cari housemate, sebab previous housemate tak bertahan lama pun.

Housemate pertama dia dah balik Puchong, lebih selesa duk Puchong katanya. Housemate kedua pulak, lari camtu jer (bukan lari tapi dia halau) atas sebab amik 'harta' dia & yang merugikan, tak bayar sewa bilik terus untuk sebulan tuh.

So timbul lah rasa kesian aku kat dia, aku decide untuk stay lah kat umah tuh. Dia offered, RM210 include air & letrik also the astro. Maka July 2010, aku pun bayar la duit sewa tapi tak masuk lagi sebab aku nak kena punggah barang2 aku kat umah lama. Dalam seminggu jugaklah aku dan adik aku pindahkan barang (al-maklumlah naik moto jer, malas nak susahkan kawan2 pinjam kereta)

Tapi sekarang ni aku nak sangat2 keluar dari umah ni. Atas sebab:

1. Mula2 dia simpan remote control astro dalam bilik dia.
2. Pastuh dia locked channel Citra dengan Sukan.
3. Dia siap cabut cmart card dari decoder astro.
4. Dia letak balik remote kat luar & pasang balik smart card tapi....
5. Dia locked channel AXN pulak.

Kesimpulannya, dia taknak aku tengok tv lah tuh, dan aku langsung tak tahu sebab apa dia buat hal. Duit sewa bilik, tiap2 bulan aku bayar & tak pernah pulak aku amik barang dia. Cuma bab makan tu adalah, tapi itupun share, kadang2 aku beli pun dia ada jugak makan or minum. takkan jadi isu kot???

Aku ni bukan lah jenis jahat sangat nak perdajalkan dia. Tapi kalau dah macam ni dia buat aku, aku pun boleh hilang sabar. Dah bijak sangat kot nak buat action camtuh tanpa bagitau sebab? Dah tak ada mulut dah nak bercakap? Kalau macam tuh aku keluar umah ni nanti senyap2, biar ko tak tau pun aku dah keluar, aku pun reti gak main 'silent treatment' ni

Sesungguhnya, tiap kali aku balik kerja sangat muak tengok muka ko yang konon tak ada masalah. Pasni kalau ada masalah, jangan carik aku. Anggap aku ni tak pernah wujud dalam kamus hidup ko. Apa ko ingat ko lagi tua dari aku ko boleh buat ikut suka hati??!! patutnya bijak, diplomatik, tolak ansur. Ni bodoh tak bertempat!!

No comments:

TenTanG Aku

My photo
I declare myself as an Observer; I love to watch the 'actor' in the real world... Their characters obviously different from one to another... Then I usually questioning myself, do I look like just like them? Maybe I just can't fit to voice what I feel inside, but this is the place where my fingers start to dance (variety dance styles), dance with the musics created by my mind... if I can't reach the stars above us, just let the stars shinning in my page... Here I am a 'lasykar', fight for myself...

ViSiT ViA Da LiNe