Wednesday, September 2, 2009

Mesti Ditinggalkan


S
alam Ramadhan... serius jer title tu yer... huhuhu terkial2 gak aku nak menaip ni... tak ada idea.. tapi bosan pulak bila tengok blog orang lain selalu jer update, so terasa nak update jugaklah... hehe setelah aku puas buat blog walking tadi... terlintas satu idea dari post dia... tapi aku tak post sekarang... la ni aku nak post pasal benda lain...

Dekat satu social network group tu, aku ni rajin buka topik... dan kalau topik menarik ramai yang akan turut serta.... so kat sini aku nak copy paste sikit pasal topik tu... ni kawan aku bukak topik, kira cam topik berantai jugak lah... (topik yang aku bukak lain kali aku story k)...

Topik nya 'Mesti Ditinggalkan' - diskripsinya; tuan empunya topik menulis, senarai perkara yang harus kita tinggalkan... dan antara respon yang diberi....

tinggalkan sifat malas...
tinggalkan benda negatif dan menyesatkan....
tinggalkan si dia jika dia bersikap curang...
tinggalkan no tepon kalau nak bknalan... :D
tinggalkan si dia yg bersikap curang. kas ya pegi carik org yg tinggalkan no tepon nak bkenalan ya...
semua sifat syaitan.....pembenci,pemarah,pendendam,penghasut,dsbgnya
tinggalkan perkara yang merugikan
Tinggalkan perkara yang membuang masa
tinggalkan sekolah........
tinggalkan zaman bujang mun dah sedia nak nikah
tgglkan gewek mn nya curang........
tinggal kan dompet mun rasa mok jadi warga asing...
tinggalkan mulut tempayan ngembak cerita orang ke hulu hilir..
tinggalkan tahi telinga
tinggalkan jak sikap pemalas tapi jangan tinggal posa
tinggalkan tebiat malas posa ya.... dah besar, tua bangka pun xpenah nak posa penuh...
tinggalkan mengumpat,
tinggalkan sikap dengki,
tinggalkan sikap tamak,
tinggalkan minuman kegemaran,(minum jak aik mati sia)
tapi,jangan tinggalkan posa.....
tinggal kenangan frenster tok kowh

rantai ni tak habis lagi, masih open untuk disambung... dan penyumbang kepada respon2 ni termasuklah aku, din, man, meria, sazzy dan anon... agak2 yang mana satu ayat sumbangan aku??hehe

No comments:

TenTanG Aku

My photo
I declare myself as an Observer; I love to watch the 'actor' in the real world... Their characters obviously different from one to another... Then I usually questioning myself, do I look like just like them? Maybe I just can't fit to voice what I feel inside, but this is the place where my fingers start to dance (variety dance styles), dance with the musics created by my mind... if I can't reach the stars above us, just let the stars shinning in my page... Here I am a 'lasykar', fight for myself...

ViSiT ViA Da LiNe