TenTanG Aku

My Photo
Lasykar Langit dan Bumi
I declare myself as an Observer; I love to watch the 'actor' in the real world... Their characters obviously different from one to another... Then I usually questioning myself, do I look like just like them? Maybe I just can't fit to voice what I feel inside, but this is the place where my fingers start to dance (variety dance styles), dance with the musics created by my mind... if I can't reach the stars above us, just let the stars shinning in my page... Here I am a 'lasykar', fight for myself...
View my complete profile

Sunday, March 15, 2009

Soal Kahwin??


Masuk hari ni, kali kedua dah aku pergi ke kenduri kahwin.... seronok tengok suasana kenduri... meriah....... cerita pasal kahwin, aku terbaca senaskhah bicara yang menarik perhatian aku... dan semestinya berkaitan tentang kahwin..... so here, i'm gonna write and a little bit of editting on that 'article'...

Bila nak kawin???
Di sini orang bertanya Di sana orang menyoal Tak kira teman mahu kenalan Asyik-asyik itu je yang jadi bualan Begitulah nasib orang bujang Tak kira lelaki mahupun perempuan
pelikkan??? tapi itulah kenyataan....

Bila nak kawin???
Keluarga pun dah mula risau Si teruna, emak bimbang jadi bujang terlajak Si dara, ayah takut bergelar andalusia
padahal memang ramai dah...

Bila nak kawin???
Jiran turut sama menumpang tanya Bila dijawab jodoh belum ada Kata mereka, kita kenalah usaha Mandi bunga salah satu caranya
penuh jer idea dengan petua2... betul atau tak, aku pun xtau....

Bila nak kawin???
Aduuuhh...aku disoal lagi Kawin??? Nak kawin dengan sapa? Calon pun takde. Hah!!! Awak tu memilih sangat agaknya
sesedap kari ayam campur telur mata jer nak cakap.... abis tu takkan suami or isteri orang pun nak kebas??? tak memilih KANNNN

Bila nak kawin???
Akan ku kawin jam-jam ni juga Andai memilih suami semudah bershopping di pasar malam Atau semudah membeli VCD cetak rompak
Atau sesedap makan eskrim paddle pop....

Bila nak kawin???
Aaahhh....sungguh aku bosan Banyak yang lain boleh jadi persoalan Kenapa asyik itu yang dihadapkan Apa kita nak heran Lambat cepatnya jodoh, Allah yang tentukan.
betol3....

Bila nak kawin???
Pada yang masih bujang Biarkanlah mereka terus bertanya Usah ditunggu letih mulut mereka (Takkan letihnya sampai bebila..) Kalau ada jodoh, Insya-Allah takkan ke mana.
a'a... percaya jer pada ketentuanNYA....

Bila nak kawin???
Pada yang asyik menanya Usah dirisaukan jodoh orang Jaga masjid sendiri agar tidak goyang Lain orang lain rezekinya Syukurlah dengan apa yang kita ada
tu yang penting...... sila jaga kain batik dan pelikat anda sendiri......


*pix by irwandy & mama min... artikel cilok dari Redzuwan

1 KriTik:

Anonymous said...

Terima kasih untuk blog yang menarik

ViSiT ViA Da LiNe