Sunday, November 20, 2011

Menampar


Dah berapa tahun aku bermain bola tampar (4 tahun kalau xsilap la). Tapi aku xpernah pun
masuk pertandingan luar. Kemahiran aku belum melayakkan aku untuk mewakili kumpulan aku. 2 tahun aku berada di KL banyak benda yang aku pelajari tentang bola tampar. Semua member peluang untuk aku belajar teknik dan taktik yang betul.

Alhamdulillah, serba sedikit cara permainan aku kembali sepertimana zaman Diploma aku dulu. Yang menariknya aku diajar bagaimana untuk ‘spike’ dengan betul dan mensasarkan kedudukan yang tepat. Hey, sapa sangka orang sependek aku mampu spike?? Hahahaha

Aku juga diajar bagaimana untuk bersedia menyambut bola lawan. Sekali lagi, Alhamdulillah aku mampu membaca serba sedikit gerak geri pihak lawan. Well, practice makes perfect right….

Al-kisah, hujung bulan Oktober aku dikejutkan dengan satu ajakan untuk bertanding bagi pihak kumpulan. Kataku “Biar betol????”. Agak cuak jugak aku kerana aku disuruh menjadi libero pasukan. Aku bukan risau untuk jadi libero, tapi lebih risau untuk menggantikan sesiapa di dalam pasukan aku. Maklumlah mereka lebih senior. Mungkin aku perlu biasakan diri aku dengan situasi ni.

Nak cerita panjang pasal pertandingan pun xbest sebab kitaorang kalah hehehe Tapi cukuplah untuk menimba pengalaman. Oh ya, Pertandingan tersebut anjuran UiTM Shah Alam.


P/s: gambar atas ihsan Mr Google ;p

No comments:

TenTanG Aku

My photo
I declare myself as an Observer; I love to watch the 'actor' in the real world... Their characters obviously different from one to another... Then I usually questioning myself, do I look like just like them? Maybe I just can't fit to voice what I feel inside, but this is the place where my fingers start to dance (variety dance styles), dance with the musics created by my mind... if I can't reach the stars above us, just let the stars shinning in my page... Here I am a 'lasykar', fight for myself...

ViSiT ViA Da LiNe