Thursday, December 10, 2009

Filem Seram Tapi Lucu


Kalau version english mesti orang fikir cerita scary movie. Tapi kali aku nak cerita pasal filem melayu. Baru sat tadi aku pergi menonton filem 'Santau'. Sememangnya cerita2 begini agak klise dan mudah untuk di agak jalan cerita nya. Ada 2 benda yang nak aku discuss.


Pertama, aku tak suka tengok cerita ni sebab sepanjang aku duduk dalam panggung tu, orang gelak jer tiap kali pelakon2 tu kena 'attack' dek hantu2 cerita tu. Bukankah mereka sepatutnya terkejut atau menjerit? Tapi, most of the time mereka ketawa. (err aku pun join gelak huhuhu)


Kedua, apa yang ingin filem ini sampaikan adalah kisah benar masyarakat kita. Dengki dan iri hati dengan orang lain walaupun seagama dan sebangsa. Ada saja cara untuk mereka menjatuhkan orang lain. Filem ini aku kesian dengan pasangan suami isteri tu, bukan jahat pun. Ada rezeki mereka bersedekah, tapi itu pun ada jugak yang tak puas hati. (chewah, cakap macam ada pengalaman terkena jer)


Apa2 pun tak nak komen lebih2 sebab aku bukan seorang yang suka mengkritik (kerna aku tak suka dikritik hwa3). dari 5 bintang aku bagi 3 bintang jer untuk filem ni. Apalagi, pi lah tengok, best ker tak. Jangan percaya bulat2 cerita aku hahaha

No comments:

TenTanG Aku

My photo
I declare myself as an Observer; I love to watch the 'actor' in the real world... Their characters obviously different from one to another... Then I usually questioning myself, do I look like just like them? Maybe I just can't fit to voice what I feel inside, but this is the place where my fingers start to dance (variety dance styles), dance with the musics created by my mind... if I can't reach the stars above us, just let the stars shinning in my page... Here I am a 'lasykar', fight for myself...

ViSiT ViA Da LiNe