Monday, July 13, 2009

Kelana katanya...

Nak cakap awal2, sori tak ada pic aku pakai uniform pengakap ok.... maybe next time....

Sabtu yang lepas, aku telah join budak2 pengakap hiking dan jungle trekking.... really reminds me zaman sekolah dulu2... seronok sangat2 bila tengok bebudak ni masak telur dengan roti lilit pakai unggun api (anak unggun api)... ada yang masak, ada yang mentah dan ada jugak yang tak masak langsung... and then habis jer melahap 'makanan' itu, mereka di arah untuk kembali ke jalan pulang wakaka (apa ntah ayat aku ni)... time ni aku rasa paling mengimbau memori zaman ceria kanak2 ribena aku dulu....

Ahad sekitar jam 1 pagi... aku telah dilantik sebagai Pengakap Kelana...

pada mulanya aku tak nak join, banyak alasan yang aku bagi, tapi semuanya telah ditolak mentah2 (walau terbakar dengan unggun api hehe).... dengan keadan paksa-rela aku pun melalui BJ (errr aku pun tak tahu maksudnya) yang aku tahu aku diuji... itu jer... selepas soal selidik, maka aku dipanggil untuk menerima perlantikan sebagai pengakap kelana (apa itu pengakap kelana??? tunggu...)

sekian....

No comments:

TenTanG Aku

My photo
I declare myself as an Observer; I love to watch the 'actor' in the real world... Their characters obviously different from one to another... Then I usually questioning myself, do I look like just like them? Maybe I just can't fit to voice what I feel inside, but this is the place where my fingers start to dance (variety dance styles), dance with the musics created by my mind... if I can't reach the stars above us, just let the stars shinning in my page... Here I am a 'lasykar', fight for myself...

ViSiT ViA Da LiNe