Monday, October 29, 2012

Raya Pakai Topi Haji

Assalamualaikum....

Dah sudah ke Oktober, cepatnyer masa go away ye... tak ada plak post aku... cerita?? opkos ada banyak, cuma tak sempat nak story tu jer... quite busy nowadays + penat... tak larat nak menaip.... just kali ni aku rasa memang patut aku story sebab Oktober aku ibarat kosong tapi sebenarnya tidak... So aku story pasal raya Qurban je lah yer....

Untuk pertama kalinya setelah 4 tahun aku beraya di perantauan, akhirnya kampung aku masih sudi meraikan Raya Haji bersama aku. Seperti biasa, Raya Haji bukanlah semeriah Raya Puasa untuk disambut oleh keluarga aku, tapi juadah untuk pagi raya tetap ada. Tahun ni, Andak and famili beraya bersama kami geng bujang. 25 haribulan kami memulakan persiapan agak awal, tengahari dah start. First time dalam sejarah hidup aku buat lemang (got new experience eh). Ni idea dari Andak, awal2 lagi dia dah bagitau nak buat lemang. saja buat lebih, in case ada orang kampung lalu lalang nak beli, kita orang jual ler.


Antara menu lain, Andak Emah buat ayam masak merah; sedap woahhhhhh. Udak masak kari ayam dan kuah kacang. Anjang plak buat kelupis (menu wajib) dibantu oleh Usu dan aku. Raya kali ni kita orang tak amik tempahan, just buat untuk famili je (walaupun ada permintaan). Ketupat -> sarung Andak Khair anyam, aku tolong isi pulut, Andak Emah masakkan. Ateh plak tolong sediakan bawang2 dan bahan tumis lain. Yak bantu apa yang patut. Ayah jadi Quality Control jerrrrrrrr. Tapi yang paling busy ni haaaa
|
|
|
V

next is gambar lah story ek...

Hebat tuh buat sorang2 :p

Konsep puteri potong bawang hahaha

Ketupat sat (banyak sangat buat kerja, habis minyak muka)

Untuk Masak Merah, Kari dannnnnnnnn Pansoh hoyeahhhhhh


With Firas

Menu Raya Kami

**babai Oktober

No comments:

TenTanG Aku

My photo
I declare myself as an Observer; I love to watch the 'actor' in the real world... Their characters obviously different from one to another... Then I usually questioning myself, do I look like just like them? Maybe I just can't fit to voice what I feel inside, but this is the place where my fingers start to dance (variety dance styles), dance with the musics created by my mind... if I can't reach the stars above us, just let the stars shinning in my page... Here I am a 'lasykar', fight for myself...

ViSiT ViA Da LiNe